Vilustuin eilen illalla happihyppelyllä, enkä päässyt tänään töihin. Tämä on ensimmäinen poissaoloni vuosikausiin. En tiedä, miksi se minua tympäsi kuitenkin aamupäivän aikaan. Iltapäivällä kuitenkin piristyin, kun työpaikalta tuli pari ihmistä minua tapaamaan. Minulla on näet syntymäpäivä tänään, ei tietenkään pyöreitä mutta välivuosia. Joimme sitten vihreää teetä ja mainostin muillekin sen vaikutuksia aineenvaihduntaan. Työkaverini toivat minulle syntymäpäiväni kunniaksi tiikerikakkua, kun tiesivät minun pitävän paljon siitä.

Työkaverini kysyivät äsken minulta, olinko katsonut eilen Uhrilampaat -elokuvan? En katso elokuvia, joten vastaus oli hyvin selkeä. Tänään päivällä katsoin klo 12:20 Ylen kakkoselta alkaneen Koira-tv -nimisen ohjelman. Minullakin oli nuoruudessani koira, sen nimi oli Patu. Jouduin kuitenkin luopumaan koirasta varsin pian ja sen jälkeen olen päättänyt, että en hanki enää toista koiraa. Toisaalta ohjelma herätti sellaisia ajatuksia, että saattaisin hankkiakin koiran.

Illemmalla tänään tulee joku K-reppu, jossa esiintyy joku runoilija. Täällä on viime aikoina ollut paljon juttuja kaiken maailman taiteilijoista. Minä en ymmärrä sitä, miksi jotkut runot pitäisi lukea ihmisille. Eivätkö ne itse osaa lukea? Lisäksi koko runous kuuluu minusta aikaan jota voisi kunnioittaa. Ennen ei ollut tekstiviestejä eikä digiaikaa. Runoja oli jo paljon ennen postilaitostakin. Minusta tuntuu siltä, että entisaikoina on ollut paljon enemmän sanoja kuin nyt.

Oletteko muuten kertoneet jollekin, jos kirjoitatte tätä blogia? Itsestäni jotenkin tuntuu, että tämä on todella tärkeää joillekin. En ole vaan vielä uskaltanut lukea muiden blogeja, ehkä minun pitäisi. Nyt tekisi mieli laittaa vanha Matin ja Tepon vinyylilevy soimaan. Olisiko kenelläkään myytävänä tuollaiseen vanhaan levynsoittimeen puhdistusainetta? Millaista sen täytyisi olla?